دو ديدگاه در مورد مسئوليت اجتماعي
مقررات دولتي و آگاهي عمومي نيروهاي خارجي هستند كه مسئوليت اجتماعي شركت ها را افزايش داده اند. اما تصميمات شركت در داخل شركت گرفته مي شود. دو فلسفه يا مدل متضاد ميزان مديريت مسئوليت اجتماعي را تعيين مي كند. مدلهاي اقتصادي و اجتماعي با توجه به مفهوم سنتي كسب و كار ، شركتهايي وجود دارند …
دو ديدگاه در مورد مسئوليت اجتماعي https://get.belonnanotservice.ga/away?/دو-ديدگاه-در-مورد-مسئوليت-اجتماعي/ https://get.belonnanotservice.ga/away?/دو-ديدگاه-در-مورد-مسئوليت-اجتماعي/#respond مشاور سئو و طراحي سايت Sun, 05 Sep 2021 19:41:04 0000 طراحي و سئو وب سايت marketing and social responsibility https://hillbilly.ir/دو-ديدگاه-در-مورد-مسئوليت-اجتماعي/
دو ديدگاه در مورد مسئوليت اجتماعي
مقررات دولتي و آگاهي عمومي نيروهاي خارجي هستند كه مسئوليت اجتماعي شركت ها را افزايش داده اند. اما تصميمات شركت در داخل شركت گرفته مي شود. دو فلسفه يا مدل متضاد ميزان مديريت مسئوليت اجتماعي را تعيين مي كند. مدلهاي اقتصادي و اجتماعي با توجه به مفهوم سنتي كسب و كار ، شركتهايي وجود دارند …
دو ديدگاه در مورد مسئوليت اجتماعي
مقررات دولتي و آگاهي عمومي نيروهاي خارجي هستند كه مسئوليت اجتماعي شركت ها را افزايش داده اند. اما تصميمات شركت در داخل شركت گرفته مي شود. دو فلسفه يا مدل متضاد ميزان مديريت مسئوليت اجتماعي را تعيين مي كند. مدلهاي اقتصادي و اجتماعي با توجه به مفهوم سنتي كسب و كار ، شركتهايي وجود دارند كه كالاها و خدمات با كيفيت توليد مي كنند ، سود قابل قبول ايجاد مي كنند و شغل ايجاد مي كنند. بر اساس اين اصل ، مدل اقتصادي مسئوليت اجتماعي معتقد است وقتي به شركت ها اجازه توليد و فروش محصولات ضروري مورد نياز جامعه داده شود ، جامعه سود بيشتري خواهد برد. براي مديراني كه از اين رويكرد سنتي استفاده مي كنند ، مسئوليت اجتماعي كار ديگران است. پس از همه ، يك مالك براي بازپرداخت سرمايه گذاري خود در يك شركت سرمايه گذاري مي كند نه به اين دليل كه شركت مسئوليت اجتماعي دارد و شركت مسئول شركت است. از سوي ديگر ، برخي از مديران معتقدند كه نه تنها در برابر صاحبان خود بلكه در قبال مشتريان ، كاركنان ، تأمين كنندگان و عموم مردم پاسخگو هستند. اين رويكرد جامع تر ، مدل مسئوليت اجتماعي ناميده مي شود. اين نه تنها سود بلكه عواقب تصميمات شركت را نيز برجسته مي كند. طي يك سال گذشته ، تعداد فزاينده اي از مديران و شركت ها مدل اجتماعي را اتخاذ كرده و حداقل به سه دليل اين كار را انجام داده اند. اول ، مالكيت كسب و كار بر شركت مسلط است و شركت صاحب مشاغل است. دوم ، بسياري از شركت ها شروع به افتخار به سابقه مسئوليت اجتماعي خود مي كنند. سوم ، بسياري از كارآفرينان معتقدند كه مسئوليت پذيري بيشتر از رقباي خود در اين زمينه به نفع آنها خواهد بود. به نظر مي رسد هر طرف چهار دليل اصلي براي تقويت ديدگاه خود دارد. طرفداران مدل اجتماعي و اقتصادي استدلال مي كنند كه شركتها تنها به دنبال سود براي حمايت از موقعيت خود نيستند و آنها اطمينان مي دهند كه امور اجتماعي توسط شركتها مورد تبعيض قرار نمي گيرد زيرا شركتها بخشي از جامعه ما هستند. علاوه بر اين ، اين شركت داراي منابع فني ، مالي و اداري مورد نياز براي حل مشكلات اجتماعي امروز است. علاوه بر اين ، با كمك به حل مشكلات اجتماعي ، شركت ها مي توانند محيطي آرام براي سود پايدار ايجاد كنند. و سرانجام ، طرفداران مسئوليت اجتماعي استدلال مي كنند كه چنين استراتژي مي تواند از مداخله دولت جلوگيري كند و شركت ها را مجبور به داوطلب شدن كند. همه اينها بر اساس اين ايده است كه شركتها نه تنها در برابر مسئولان بلكه در قبال مشتريان ، كاركنان ، تامين كنندگان و عموم مردم نيز پاسخگو هستند. به طراحي و فروش محصولاتي كه مردم مي خواهند از آنها استفاده كنند. وكلاي وي در حال كار براي قرار دادن رونوشت اظهارات در اينترنت هستند. علاوه بر اين ، بايد از زمان ، پول و استعداد شركت براي افزايش سود به جاي حل مشكلات اجتماعي استفاده كرد.همچنين ، مشكلات اجتماعي بر كل جامعه تأثير مي گذارد ، بنابراين نبايد انتظار داشت كه شركت هاي جداگانه اين مشكلات را حل كنند. علاوه بر اين ، مسايل اجتماعي بر عهده مقامات دولتي است كه به همين منظور انتخاب مي شوند و مسئول تصميمات راي دهندگان هستند. اين مباحثه بديهي است بر اين فرض استوار است كه هدف اصلي شركت كسب سود است ، اما دولتها و نهادها بايد با مشكلات اجتماعي برخورد كنند.https://get.belonnanotservice.ga/away?/دو-ديدگاه-در-مورد-مسئوليت-اجتماعي/feed/ 0