هشدار هواشناسي نسبت به وزش باد شديد و فعاليت سامانه بارشي در برخي مناطق كشور

۹ بازديد

هشدار زرد سازمان هواشناسي اعلام كرد كه از امشب (19 مارس) و فردا (20 مارس) در نيمه شرقي كرمان ، شمال و شرق اصفهان ، شرق يزد ، سيستان و بلوچستان ، خراسان جنوبي ، كوم ، جنوب و شرق از سمنان و در قسمت جنوبي تهران وزش باد شديد – از 40 تا 60 …

هشدار هواشناسي نسبت به وزش باد شديد و فعاليت سامانه بارشي در برخي مناطق كشور https://livemag.ir/2021/03/هشدار-هواشناسي-نسبت-به-وزش-باد-شديد-و-فع/ https://livemag.ir/2021/03/هشدار-هواشناسي-نسبت-به-وزش-باد-شديد-و-فع/#respond مجله زنده خبري Sat, 20 Mar 2021 04:44:20 0000 اجتماعي https://livemag.ir/2021/03/هشدار-هواشناسي-نسبت-به-وزش-باد-شديد-و-فع/ هشدار زرد سازمان هواشناسي اعلام كرد كه از امشب (19 مارس) و فردا (20 مارس) در نيمه شرقي كرمان ، شمال و شرق اصفهان ، شرق يزد ، سيستان و بلوچستان ، خراسان جنوبي ، كوم ، جنوب و شرق از سمنان و در قسمت جنوبي تهران وزش باد شديد – از 40 تا 60 …

هشدار زرد سازمان هواشناسي اعلام كرد كه از امشب (19 مارس) و فردا (20 مارس) در نيمه شرقي كرمان ، شمال و شرق اصفهان ، شرق يزد ، سيستان و بلوچستان ، خراسان جنوبي ، كوم ، جنوب و شرق از سمنان و در قسمت جنوبي تهران وزش باد شديد – از 40 تا 60 كيلومتر در ساعت – و در مناطق شرقي و جنوب شرقي كشور وزش باد بسيار شديد با احتمال گرد و غبار – 55 تا 75 كيلومتر در ساعت پيش بيني مي شود.

سازمان هواشناسي هشدار داد كه احتمال كاهش ديد ، كاهش كيفيت هوا در مناطق شرقي و جنوب شرقي كشور ، آسيب احتمالي به تأسيسات شهري و روستايي ، آسيب احتمالي به بيلبوردها و سقوط اشيا از ارتفاع ، به ويژه در سايت هاي ساختماني وجود دارد.

بعلاوه ، اين سازمان هشدار داد كه بايد ساختارهاي موقت و تابلوهاي تبليغاتي تقويت شود و هنگام عبور از نزديك به محصولات نيمه تمام بايد احتياط شود.

از ديگر توصيه هاي سازمان هواشناسي مي توان به احتياط در فعاليت هاي كوهستاني ، لغو پروازها با هواپيماهاي سبك و گلايدر ، انجام اقدامات مناسب براي محافظت از تجهيزات و محصولات كشاورزي و ساير اقدامات پيشگيرانه اشاره كرد.

به دنبال اين هشدار ، سازمان هواشناسي فعاليت بارش امروز و فردا (19 و 20 مارس) را در كشور اعلام كرد.

به ترتيب ، در استانهاي خراسان رضوي و خراسان شمالي ، باران ، گاهي اوقات همراه با رعد و برق ، كاهش دما و وزش باد نسبتاً شديد ، احتمالاً در ارتفاعات شامل تگرگ و برف خواهد بود.

سازمان هواشناسي هشدار داد كه افزايش رواناب و احتمال آبگرفتگي معابر عمومي ، لغزندگي جاده ها و كاهش ديد در مناطق كوهستاني وجود دارد. بنابراين ، هنگام مسافرت در مسافت هاي طولاني ، به ويژه در مناطق كوهستاني ، مراقب باشيد.

آمادگي براي تجهيز وسايل نقليه به تجهيزات ايمني و گرمايشي ، احتياط هنگام رانندگي و توقف در رودخانه ها و كانال ها ، همچنين احتياط در هنگام فعاليت هاي كوهستاني و حركات عشايري از ديگر توصيه هاي هواشناسي است.

235232

https://livemag.ir/2021/03/هشدار-هواشناسي-نسبت-به-وزش-باد-شديد-و-فع/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.